Blogs
In de huidige concurrerende arbeidsmarkt is employer branding belangrijker dan ooit. Bedrijven investeren veel in hun merk om toptalent aan te trekken en te behouden. Niet alle bedrijven plukken echter de vruchten van hun inspanningen op het gebied van employer branding. Misschien voegen ze steeds meer marketingacties toe in de hoop resultaten te zien. Maar is dat de beste aanpak?
Stel, je bent op zoek naar nieuw talent. Publiceer je dan snel een vacature op je website en plaats je die ook op je LinkedIn-pagina? Wacht je daarna geduldig af tot je een “prooi” in je vizier hebt? Is nogal onvoorspelbaar, niet?
Zou het niet zijn om al op de radar van toekomstige medewerkers te verschijnen alvorens ze op zoek zijn naar een job? Dat je al een zaadje plant, vooraleer je honger hebt?
Een employer brand klinkt misschien wat abstract want het is inderdaad een ruim begrip.
Kort gezegd is het de reputatie van een bedrijf als werkgever. Employer branding daarentegen is het geheel van activiteiten en campagnes die werkgevers inzetten om hun employer brand te communiceren en promoten.
Klinkt simpel maar toch zijn er best wat misvattingen. Ik zet ze even op een rijtje.